Varför bara smala modeller?

En sak jag har tänkt på är varför det nästan bara finns smala modeller? Okej.. det är fint att de har smala modeller men jag tycker att de borde visa något som är mer vanligt bland människor. Välja modeller som kanske är lite mulligare eller modeller som är lite större byggda.

Om jag arbetade inom mode skulle jag försöka peppa kvinnor och tjejer och ha mulliga,smala och större modeller. Jag skulle vilja visa alla fina sidor från alla olika vinklar kanske ha handikappade modeller. Jag skulle visa människor att vi är perfekta som vi är och du behöver inte vara si eller så för att vara perfekt.

Jag tycker även att det är helt sjukt att vissa smala modeller ses som "tjocka" inom modell branschen.De gör bara att de modellerna får ätstörningar för att de tvingas att gå ner massa kilon.

Mulliga kvinnor och större kvinnor är jätte vackra! Det känns lite som om de som skapar mode inte tänker så mycket på det som är vanligt som om de skapar deras kläder för en sort liksom. Jag läste en gång i FRIDA att Adele hade på sig en klänning från en jätte rik mode man och han tyckte att Adele var vacker men att hans kläder var för smalare tjejer. Det första jag tänkte på var att han borde göra kläder åt alla storlekar och inte bara 34-36 hela tiden. Det finns faktiskt människor där ute som inte är så smala som modellerna.



Tycker inte ni att de borde finnas mer mulliga och större modeller?

xoxo,Miss.B
Ps.Glöm inte att kontakta oss om det är något speciellt ni vill att vi ska ta upp!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu