En bloggare, Dennis M's åsikter.

''Måste reda ut en sak som många har förstått fel och det är att alla killar vill ha tjocka tjejer. Detta är fel, alla killar som jag känner vill ha smala tjejer. Jag har faktiskt aldrig träffat en kille som vill ha en tjej som är större än han själv, hur manligt är det på en skala..?!

Däremot är många killar rädda för att vara ärliga eftersom så många större hoppar på dem och därför säger de istället att kurvor är hett och väljer att tracka ner och mobba smala tjejer bara för att bli omtyckta. Lite dålig stil tycker jag, man ska våga stå för sina åsikter!

Nu kör vi en ny ”smal vs. tjock”! Vilken kropp skulle du helst vilja ha?''

(I den här undersökningen vann den ''tjocka'' med 57% mot 43%.)

 

 


~nytt inlägg~

 

''Jag la upp en bild på min vackra vän Jenny Hammarlund på min facebook fan page igår för att dela med mig av hennes skönhet. Det dröjde inte länge innan personer tog sig frihet att hoppa på henne och kränka henne för hennes kroppshydda.

Man får ju inte skriva att någon som är tjock ser ut som en Michelin-gubbe men varför är det okej att skriva till någon som är smal att den ser ut som E4:an eller en saltpinne? Jag förstår inte. Varför är det okej åt ena hållet men inte åt det andra?''


Jag måste faktiskt hålla med honom eftersom den här ''smalmobbningen'' (som han själv kallar det för) måste upphöra. Håller helt med honom! Varför är det okej åt ''ena hållet men fel åt andra hållet.'' No shit, de flesta vill vara normalsmala och ha ett bra och hälsosamt liv. Tjejen på bilden har ju verkligen en jättefin kropp hon borde vara stolt över!
Vart är världen på väg? Kommer vi för alltid att leva i dubbelmoral?
xoxo, miss.E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu