Bli säker med din kropp.

Att vara säker med sin kropp är väldigt viktigt för att bli nöjd med sig själv. Det behöver inte handla om att gå ner kilo eller gå upp kilo det handlar om att acceptera din kropp som den är! Du kanske inte gillar att stå och titta på dig själv i spegeln men det ska vi nu ändra!

För att bli kroppssäker tror jag att man måste:
-Börja sträcka på sig. Det är viktigt att ha en bra hållning. Jag är nog säker på att dina föräldrar eller mor och far föräldrar har tjatat på dig  och sagt till dig att du ska sträcka på dig.Det har iallafall jag fått höra! Att sträcka på sig gör att man ser mer självsäker ut men det kan även få dig att känna dig säkrare och tryggare.

-Sluta jämföra sig med andra människor tex. kändisar eller dina kompisar. Du kanske tycker att din kompis har en jätte snygg kropp och att hennes hår är glänsande och mjuk. Men för gusdskull sluta jämföra dig med henne! Du är som du är och du är säkert jätte vacker på dina egna sätt. Du kanske bara inte har hittat vägen dit än.

-Börja träna eller iallafall röra på sig.Tro det eller ej men man får mycket bättre självförtroende! Du tränar eller rör på dig bildar kroppen ett hormon som gör dig glad och du kommer att orkar mycket mer i plugget.Fast det förstås det kan vara lite svårt att klämma in tränandet i ditt schema men börja gå till skolan eller cykla istället för att åka tunnelbana,buss eller få skjuts . Din kropp kommer att bli mycket friskare och du kommer börja känna dig snyggare. Du behöver inte bara gå ut och motionera eller gå på gym du kan faktiskt hitta en trängsformel som du tycker är rolig! Jag rekomenderar att dansa! Du behöver inte vara bra på det men du kan stå en timme-halv timme och dansa. Det är jätte roligt!

-Försöka att hitta något på sin kropp som man är nöjd med. Du kanske har jätte fina ögon,fint hår m.m. Du kan göra så här: Ställ dig framför spegeln med en snygg eller vanlig outfit. Sen står du och tittar på dig själv och så hittar du 3-7 saker som du är nöjd med eller tycker är snyggt.Du kan skriva ner de 3-7 sakerna på en lapp och så har du gjort din lilla topplista. Topplistan kan du titta ner på när du känner att det behövs eller när du känner att du behöver peppas lite och behöver piggas upp.

-Sluta vara negativ. Du får bestämma dig för att sluta ha negativa tankar och börja tänka mer på dig själv. Om du får en jobbig kommentar är det bara att lära dig själv att säga : Jag är bra som jag är och jag duger!. Det tror jag är oehört viktigt!


You need to change that voice.

Hjälp och inspiration FRIDA Nr 8 sid.28-29 xoxo- Miss.B


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu