Smink

Kan redan nu börja med och säga att jag inte är en av de där hycklande skvaller kärrigarna med deras ''blah, bl aha'' om sminka er inte ni är fina, öva på självkänslan och så bär jag själv smink.
Nej sån person är jag inte, men missuppfatta mig inte fel nu.

Jag använder ju hudkräm och rengöringsprodukter för att få en fin hy med jämn yta och för att se fräsch ut, så jag tycker personligen inte att det är hyckleri, men om du gör de är du varmt välkommen att skriva till mig varför och du ska se till att argrumentera jävligt bra. Kontakt: [email protected]

Allt fler och fler tjejer i allt yngre och yngre ålder börjar bära smink. Det kan börja med lite rouge och så utvecklas det till mascara, ögonskugga, ögonpenna, kajal, eyeliner, läppglans, läppstift etc. Men det jag undrar är hur de kommer in på den vägen. Är det pågrund utav att de följer deras sk. förebilder? Och vill se ut som de? Eller är det för att de ser sig fina med smink på?

Jag har aldrig riktigt förståt mig på det där, jag frågar x olika vänninor, men alltid samma svar: ''vet inte.'' ''jag känner mig vacker med smink.'' ''är så jävla ful utan smink.''

Du kan inte säga att du inte vet varför du sminkar dig, för att det ligger ju alltid lite kunskap bakom ''jag vet inte.'' Det finns ju någonting som gör att du sminkar dig? För om du inte visste så skulle du ju inte sminka dig. Har jag rätt?

Du säger att du känner dig vacker med smink, har du prövat att känna dig vacker utan smink med? Har du en fin kropp, fint hår, bra personlighet, gulligt/söt ansikte.. Vad i hela fridens namn ska du med smink till?

Det samma gäller med ''är så jävla ful utan smink.'' Enligt vem då? Dina nära och kära älskar dig precis som du är? Du behöver inte gå och kladda ner ditt ansikte som en clown bara för att du ska tycka att du ser fin ut. Men om du ändå envisas med smink av x antal olika skäl, så tycker jag att du ska lägga någon bas grej på huden så att den blir len, slät, täcker finnar och pormaskar m.m, och får ett fint lyster och kanske dutta på två drag mascara med borsten - enkelt.

För det finns så mycket annat du kan göra för att framhäva det fina som finns hos dig, ta t.ex ögonbrynen bara de kan göra ett litet underverk i ansiktet. Fokusera på att framhäva andra grejer som t.ex kläder, ny frisyr etc. Då dras ju blickarna ditåt istället för till ansiktet.

Och snälla gör mig en tjänst, jämför er inte med kändisar och säga: ''åh, hon är så vacker.''
Tänk istället: ''fuck them, I'm beautiful.'' Lättare sagt än gjort, men försök öva upp självkänslan och självförtroendet lite så ska du se att det går bra. Hur övar man upp det? Det ska vi försöka hjälpa dig med!

Om du har övriga frågor, eller synpunkter är du alltid välkommen att skriva till oss.
Du kan skriva om precis vad som helst ''inget är förstort eller förlitet.'' Du är alltid 110%

xoxo, miss.E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu