Tjockt massa, smalt inget?

En sak som jag stör mig på extremt mycket är alla dessa bantningssidor och bantningstips. Det finns en hel massa sidor om olika metoder, exemplen, dieter, träningscheman, bra coatcher, bantningspiller och även denna lista kan göras lång. Det skrivs nästan hela tiden om hur man lyckas tappa vikten snabbt, hur man behåller den - ni vet, antar att ni sett det själva?
Även på tv:n biggest loser och alla dessa program där tjocka försöker gå ner i vikt för att nå en hälsosammare vikt. Jag anser till viss del att det är bra eftersom det kan motivera andra människor som faktiskt vill gå ner i vikt att försöka gå ner i vikt och försöka göra något åt det. För ''kan de så kan jag?'' De är väl inte mycket skillnad på de och på mig? Det anser jag faktiskt vara väldigt positivt, men något som där imot är väldig negativt är att delen som alla strävar mot glöms bort!
Det finns även folk i den här världen som lider utav ätstörningar (ska verkligen försöka lägga upp inlägget förlåt.) Eller är naturligt smala eller kanske bara är riktigt riktigt smala för att det vill vara det men sen ångrat sig och då kanske försöker gå upp i vikt. Det finns inte alls lika många sidor om hur man går upp i vikt eller vad man ska tänka på. För att de flesta tar för givet att alla vill vara smala, men så är det inte. Att vara både för smal och för tjock är jobbigt eftersom man kan uppleva att det är mycket fokus på en vilket det är och just tomma iskalla blickar är nog det värsta. Att vara för tjock är jobbigt men det är mer ''tabu'' om en tjock person sitter och äter en kaka att man säger ''du som är så tjock ska du inte ta en sallad istället?'' Medan om en smal person kanske äter en sallad så kan man direkt hur som helst kommentera ''du som är så smal ska du inte äta en kaka istället?'' Båda är faktiskt exakt lika sårande även fast man inte tror det. Det kan sitta i och göra mer ont än vad du tror.
Jag skulle faktiskt vilja veta varför media bara fokuserar mer på den punkten och inte på den andra punkten? Människor kan faktiskt inspireras en massa och kända enormt mycket medlidande.
Eftersom detta är något jag tänkt på väldigt länge och märkt att vissa andra bloggar pratar om det lär jag komma med en part 2, som ni vet är det sällan jag bara skriver part 1 utav något jag säger.
p.s detta är dock vad jag tycker och nej, det jag sagt kan inte användas som en källa någonstans. Tagit illa upp? istället för att lämna en kommentar där jag faktiskt kommer lägga fram ett ''k-bry.'' så kan du istället som den mogna personen du är skriva till mig på: [email protected], tack. d.s
xoxo, miss.E

Postat av: mphrjmephj

Alobawo ujivehuje, vozoti museq hakakatora aqupipumok, ixen epitabefi nudayuvi utixeri okoma, o!!!

Svar: Ursäkta?
Miss&Miss Confident

2012-10-16 @ 08:58:51
URL: http://www.exapawuqiv.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu