Var kreativ!

Att vara kreativ är väldigt viktigt tror jag. Inte bara för att det är kul utan också för att du får bättre fantasi och allt blir så mycket roligare. Det är inte barnsligt att ha en bra fantasi. Jag tycker inte att det finns någon speciell ålder då man kan sluta att ha en bra fantasi. Att man har en bra fantasi betyder inte att du bara målar eller skriver om tomtar och troll(sagodjur) utan det betyder att du har ett humm om saker du kan skriva,rita och göra.

När du är kreativ så hjäler du hjärnan att kunna lösa problem. Om tillexpempel. Du och två arbetskamrater ska lösa ett problem vi säger att ni ska måla en stol och alla penslar trasiga,alla affärer är stängda och ingen av er har mobiltelefon. Då kanske du som är kreativ kan lösa problemet på ett kreativt sätt utan att börja bråka eller tjaffsa med dina arbetskompisar om problemet.

Jag älskar att vara kreativ men kanske inte lika mycket på problemlösar sättet utan jag älskar att måla och att pyssla och jag vet att Miss.E gillar att skriva en heldel. Jag hade tänkt att visa er lite saker jag har gjort. Ni får gärna lämna en kommentar eller bli inspirerade och då kan ni skicka in en bild på något ni har gjort!




Jag designade mitt linne/min blus och flasha upp den med några nitar som går att köpa i panduro.


Den här skissade jag och sedan gjorde jag ungefär en liknande på min vägg över sängen. Jag är jätte nöjd med båda sakerna!

xoxo,Miss.B
ps.Har du något du gjort eller skrivit så skulle det vara kul om du skickade in det till oss : [email protected]


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu