Finnar.

Finnar, de bara kommer och kanske sitter de på dig när du verkligen inte vill ha dem. I det här inlägget ska ni få några tips på hur man blir finnfri.Let's go!

Innan jag sätter igång på riktigt så vill jag bara säga att man inte får finnar av choklad. Det är en myt som man brukar höras vid och använda väldigt ofta.

Du kanske har vaknat upp och fått en stor fet finne någon stanns i ansiktet eller kanske någon liten enstakad någon annan stanns i ansiktet. Få inte panik här kommer några tips på hur man kan bli av med dessa monster.

1.Tandkräm. Jag har hört att om man applicerar lite tandkräm runt och på finnen innan man går och lägger sig så kan finnen försvinna.Nästa morgon tvätter du ansiktet noga! Nu tänkte jag skriva ner lite jag läste på internet om det: Det tandkrämen gör med finnen är att den absorberar all olja i finnen och torkar ut den och gör den mindre.Tandkräm med gel innehåll är inte lämpar sig tyvärr inte för denna behandling.

2.Citronsaft. Att man kan gnida färsk citronsaft på finnarna visste jag inte förens jag läste det på en sida. Nu tänkte jag berätta hur man gör behandlingen och vad citronsaften gör. Du gnider färskcitronsaft över finnen med en varmhand. Det kan orsaka hudirritationer om man tar konsentrerad citronjuice på finnen så om du gör det måste du späda ut juicen med lite rosenvatten. Det citronsaften gör är att ljusa upp,fräscha upp och ta bort översta lagret av bakterier och kontrollerar infektioner.

Viktigt att veta! Innan ni gör någon av de här tipsen är det viktigt att ni rengöransiktet!

xoxo,Miss.B Man kan använda andra produkter som proactiv men jag tycker ni bör testa något av de två tipsen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu