Självrespekt/självkänsla/självbild

Självrespekt , vad tänker du på när du hör ordet självrespekt? Det första  jag tänker på när jag hör ordet självrespekt är att man är nöjd med sig själv och vågar vara sig själv i den kroppen man har. Men för att få en bättre självrespekt tror jag att man behöver vara nöjd med sig egna kropp och vara säker med sig själv.

Vad innebär det nu att vara säker med sig själv? Att vara säker med sig själv innebär att man kan acceptera den man är och alltid veta att jag kanske inte är helt perfekt i dina ögon men det viktigaste är att jag är perfekt i mina egna ögon. Att kunna både se och säga att man är vacker i sina egna ögon är en bra bit på den långa vägen man måste ta sig igenom och då börjar man komma så pass nära att man kan bocka av de hindret. Och att man är på god väg till att bli säker med sig själv.

Den här vackra kvinnan på bilden är Mo'Nique Imes jag beundrar hennes självsäkerhet. Hon är otroligt nöjd med sig själv och vågar vara sig själv i vilka plagg hon än bär. Förebild? Tror hon är en av mina förebilder!

Mer självrespekt av Miss.B får ni nästa gång! Men då går vi in på hur man kan bli nöjd med sin kropp.

Puss & Kram Miss.B



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu