Tankar som flygt fel?

Idag när jag precis klivit av bussen såg jag en tjej som var väldigt väldigt stor och hade på sig en kort klänning nu i vädrets hetta. Jag har lagt in en sorts regel som är lite mer ''never look twice.'' Så kollar jag på folk kollar jag oftast så länge jag tycker att jag ''behöver'' och sen är det inget mer med det. Tänk om andra folk kunde tänka så också, istället för att ge värsta blick(arna). Men åter igen till tjejen, klänningen hon hade såg inte så lovande ut just på henne och hon fick nästan olovligt många blickar på sig (som säkert var negativt menat) men när jag såg henne fick jag ett leende på läpparna faktiskt. Jag vart glad utav att se att hon vågade vara sig själv och inte brydde sig, hon hade en keps på huvudet där det stod ''take a picture it'll last longer.'' Jag fortsatte att le och hon log tillbaka, precis som om vi var vänner men ändå två främlingar. Det vart liksom som ett länkande så tänk så mycket blickar kan betyda. En blick kan säga mer än tusen ord, så använd dina blickar klokt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu